söndag 9 september 2007

Helgsummering..

Jag har haft en riktigt bra helg.. Har iofs alltid det bra med Kikki men denna helgen har varit lite speciell..

Vi skulle enligt planerna ge oss av mot Tyskland i fredags kväll.. Det gjorde vi också men blev tre i bilen istället för två. En viss Haddock gjorde oss sällskap.. Förvånande men glädjande.

Ingen sömn (försök själva sova utsträckta över tre restaurangstolar), mycket bilåkande, minst lika mycket båtåkande, massa shopping av alkohol och en del drickande av ovannämnda men framför allt vansinnigt trevligt! Vi har tramsat, flamsat, skrattat och pratat oavbrutet..

Haddock har varit på det där sättet som får mig att minnas varför jag står ut med avståndet, bristen på uppmärksamhet och all väntan och längtan..

Tänk om han kunde begripa hur bra han kan få mig att må med väldigt små medel. När han lägger armen om mina axlar en liten stund när vi går, ger mig en liten puss eller kram trots att folk kan se.. Ibland vet jag att jag är lika viktig för honom som han är för mig.. Ibland känns det som om han inte skulle bry sig ett skvatt om jag så försvann.. Denna helgen har fått mig att känna mer av det förstnämnda. Det har varit han och jag, precis som jag vill ha det.

Hade jag varit en människa som kunnat leva i och njuta av nuet istället för att oroa mig för framtiden så hade jag mått riktigt lysande..

Lite bildbevis från resan såklart. Marmors bil fick tung last :-)
.

gick det fort eller är hastighetsmätaren kass?

Man får störa chauffören :-)

Smått uttråkade på färjan.. Klockan är ca fyra på natten..


det blev fullt..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haddocken håller dig nog hårdare än vad du tror...

Kikki sa...

Ja, en alldeles underbar helg har vi haft.....du glömde skriva en sak....vad som hände vid spelmaskinerna!

Oj så tomt och tyst det är här hemma....men min Tequila Rose är precis så god som jag trodde om inte ännu godare =)