onsdag 5 september 2007

stanna så här!

Idag har jag fått en liten påminnelse om hur det känns när livet går medsols igen.

Vaknade klockan nio av att solen sken!! Bara det fick mig att starta dagen med ett leende..
Hade iofs byggt upp ett härligt strax-bryter-en vansinnig-förkylning-ut-kliande i halsen (allt kan ju bara inte vara perfekt) men jag kände att det inte skulle få förstöra mitt goda humör..

Susade ner till syltan och hade faktiskt riktigt bra med folk på lunchen idag.. Det är kul att jobba när det är lite puls. Trevliga gäster som precis som jag var märkbart uppåt av det vackra vädret..

Följde med mammsen ut till doktorn och fick bara positiva besked av honom.. Lilla mor grät en skvätt av lättnad och jag fick minsann svälja ett par gånger jag med.. Mamma, jag älskar dig och finns alltid i närheten.. 24-7! Nu kämpar vi vidare!!

Åkte tillbaka ner till syltan och fick en trevlig fikastund med snyggot och chefen.. Pratade lite om framtiden och nu börjar vi ruva på hemlisar för att få upp trycket där till hösten! Kul kul.

Fick veta att Gollum fick en guldstjärna för sitt livs första läxa som skolpojk.. Han är förmodligen helt odräglig nu och jag stolt!

Ska på föräldramöte alldeles strax.. Inget jag tycker är särskilt kul alls.. Brukar bli så trött på alla präktofjällrävenbullmammor som ställer ointressanta frågor istället för att låta lärarna säga det som är väsentligt.. Ibland undrar man hur så präktiga människor överhuvudtaget kan släppa så pass på hämningarna så att de kan göra sånt som man måste göra för att få barn..
Nu är det förvisso många toppenföräldrar i Gollums klass så idag tänker jag inte ens bry mig om de andra!

Två dagar kvar sen drar Kikkilii och jag till Tyskland!!

Håll en tumme nu för att det fortsätter att gå i högervarv för Fian!

1 kommentar:

Kikki sa...

=)
Vi ska se till att högervarvet håller i sig!