onsdag 7 november 2007

Med i paketet..

... Johan så finns bland annat en alldeles speciell liten dam..
Zeka heter hon och är en förtjusande trevlig hund.


Jag har med fjäsk, kel och godis sett till så att hon trivs i mitt sällskap och nu huserar hon i mitt hem om dagarna när husse jobbar.


I morse när vi hade lämnat av den lille krigaren i skolan så tog vi en runda nere på stranden..
Där struttade en farbror runt med ett tomt koppel i handen och det visade sig att hans lilla tax hade tagit bonnpermis.

Jag frågade honom om taxen är snäll mot andra hundar och efter hans försäkran om det så sa jag att Zeka och jag kan gå några rundor här och se om hon lockas fram av en annan hund.
Vi behövde inte gå så hemskt länge innan vi sprang på en liten skamsen minihund som precis som jag trodde inte kunde låta bli att kolla upp Zeka.. Farbrorn blev jätteglad och kunde knappt tacka nog.. Zeka blev lika glad av sin nyfunna vänskap och det firade hon med att rulla sig.. I en hundbajs..

Eftersom husse valde att svara på mitt klagosms med ett skratt så valde jag att putsa upp Zeka hjälpligt och spara duschandet till i kväll så Johan får äran =) Vi ska ändå ut i stallet så hon lär inte lukta mycket bättre efter det.

Idag ska jag ta tag i massa saker.. Och jag ska fixa det!

1 kommentar:

Annah sa...

söt vovve... måste va lik "matte" ;)