fredag 9 november 2007

Mer Nurre


Hade ju Nurre hos veterinären för två veckor sen och gjorde böjprov på honom.. För de av er som inte har koll på det där med hästar så är böjprov att man böjer hästens ben maximalt i de olika lederna i en minut, sen låter man hästen springa direkt när man släpper och ser då om det finns någon hälta.

I alla fall så för två veckor sen visade Nurre hälta på tre ben och han fick cortisonsprutor i dem då..

Igår när jag red honom samma runda och han fick gå i trav bakom en annan häst så kändes det som att han var mycket fräschare i benen och han hade ett helt annat steg än innan behandlingen och det fick jag bekräftat idag =)

Veterinären var nere i stallet och böjde om honom och behandlingen har haft bra effekt! Han visar fortfarande en väldigt liten hälta på ena frambenet så han fick en spruta till där men han är mycket bättre och helt ok på de andra två som vi behandlade sist!! =) Nurre blev själv så glatt överraskad av att det inte gjorde ont idag så han slog bakut mitt i springandet till veterinärens stora nöje haha!! Jag flåsade som en blåsbälg.. Nurre har långa ben.. Jag har också långa rasben men inte lika långa som han ;-)

På söndag så ska han få träna med vagn bakom sig för första gången på jättelänge.. Går allt bra då så ska han snart vara tillbaka i full träning..

Körde en av tävlingshästarna idag i intervaller och fan vad roligt det var! Jag hade lera precis överallt efteråt men det är ta mig tusan värt det!! Det är en riktig adrenalinkick att sitta bakom en travare som tar i!!


Så här ser man ut efter att ha kört fort på välregnad bana...
notera gärna bristen av lera där skyddsglasögonen har suttit..
Fräsch och fantastisk.. =)


1 kommentar:

Kikki sa...

Din nya sminkning klär dej ;-)
Kan du inte fixa till en sån nästa gång vi ska ut på krogen.....