lördag 8 mars 2008

Drama..

Efter en hyfsat dramatisk kväll och natt så sitter jag nu på Öland igen..
Det var inte alls meningen att jag skulle hamna här denna helgen men ibland vill ödet annorlunda..
Jag känner mig ganska förvirrad idag.. Skärrad, utsugen, besviken, skrämd, ledsen och vansinnigt trött.. Mitt i allt detta så känner jag Ölandslugnet i mig..

Har haft en härlig stund idag med Kikkis mamma.. Hon är en underbar människa och hade man kunnat ha två mammor så hade jag adopterat henne. Tror iofs att vi har adopterat varandra lite ändå =)

Lyckades cykla till konsum utan att trilla.. Upptäckte dock till min fasa att det blir svårstyrt med matkasse i cykelkorgen! Fintade en lyktstolpe och cyklade hemåt här med ett kaxigt flin..

Istället för att sondera mina tankar och känslor efter nattens drama så finner jag mig själv tänka på allt annat.. Tex att det körs mycket SEAT på Öland.. Att man borde få böter om man målar sitt hus illturkost, att min kondition är det sämsta av de sämsta och att ett pyttelitet nedförslut nästan fick mina ögon att tåras av glädje osv.. Tror det är mitt undermedvetna som talar om att de tankarna som borde snurra är alldeles för tunga att hantera idag..

Dagens horoskop är skrattretande:

Lejonet 23/7 - 23/8
Dagshoroskop - lördag 8 mars
Händelseutvecklingen kan verka vara helt bortom din kontroll idag, men du gör samtidigt intressanta lärdomar. Resor kan bjuda på irritationsmoment, och du är ovanligt känslig för orättvisor.

Jo tack!!!

Ikväll när Kikki kommer från jobbet så ska hon få toast med parmaskinka, mozarella och soltorkade tomater.. Till det en purjosallad och icke att förglömma så kommer hon att ha ett glas rött upphällt i samma sekund som hon kommer genom dörren..

Ett litet tack till Dig min vän...



Köpte denna veckans nummer av Allas.. Sista sidan ser ut såhär:
Suddigt, jag vet.. Men jag tror att Ni ser vad jag menar.. Det gör inte mitt redan krylliga känsloliv mindre krylligt men det är ju en angelägen sak så..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den toasten är en höjdare!!!

Själv funderar jag över hur vissa tror att dom kan äga en annan människa?
E mupp i min närhet sa för en tid sedan:
" Det är ju sånt som ställer till allt elände i världen, att man tyckeratt man har mer rätt än någon annan till något."
Tänkvärda ord.

Kikki sa...

Du vet att mitt hus är ditt när du vill och behöver, och jag är så glad att du är här nu så jag får krama dej mitt i denna kaos.

Mamma tycker du är underbar oxå och det är nog så att våra mammor tycker mycket om oss båda =) så man kan ju säga att vi båda två har två.....

Jag hade mer än gärna velat sitta på en cykel bakom dej och se din färd genom färjestaden....ska bli kul o se om någon sett det rödhåriga yrvädret vingla fram!

Och du Fia...det var underbart att komma hem idag, ett varmt hus,en fin bukett tulpaner, massa värmeljus, goda toast, gott vin och ett underbart sällskap!

Älskar dej som man bara kan älska en underbar vän det vet du!

Fian sa...

Min cykeltur idag lär vara den stora snckisen i Färjestaden en tid framöver..

Hedvig släng dig i väggen!

Jag är glad att jag har er marmor och kikkilii.. Ni bringar lite sans i mitt Chaos and disorder..

Unknown sa...

Ja det finns ju fler lejon än du och jag kan väl inte göra annat än att hålla med.....

Anonym sa...

Det blev ett jättefint reportage! Stort tack för att du ville vara med och berätta om dina erfarenheter. Charlotte