söndag 18 februari 2007

Fotboll, Ronaldo och havregryn

Igår var jag dotter hela dagen.. Sonen sov över hos morföräldrarna så jag knatade upp dit redan tidigt på förmiddagen. Tanken var väl att hämta sonen men jag blev kvar.

Efter frukosten var jag redan hysterisk över utspillda havregryn på köksgolvet och beklagade mig högljutt till lilla mor. "Jag ska dammsuga så fort jag inte har huset fullt av er" var hennes svar.
Det var inte mycket att göra utan antingen fortsätta svära över havregryn under fötterna eller dra fram dammsugaren själv Jag gjorde det sistnämnda och innan jag var färdig hade jag dammsugit och torkat golven i hela huset.
Pappa som alltid är finkänslig och så hade bara en kommentar.. "ska du ha mens eller?"
Jag svarade surt att nä, jag kan faktiskt städa annars också.

Pappa och jag har en dag i veckan då vi avskärmar oss från världen tillsammans.
När Manchester United spelar!!
Då bullar vi upp med godis, öl och cigaretter (igår var det iofs tårta och kaffe) sen tittar vi på fotboll! Det har blivit vår lilla pappa-dottergrej.



Fast ibland tycker han att jag tittar lite för mycket på Ronaldo och lite för lite på spelet.
Jag förstår inte alls vad han menar.. (Cristiano Ronaldo måste vara världens vackraste man) Jag tittar ju på spelet också!


Efter fotbollen var det ju melodifestivalen så vi fortsatte jobba på sittsåren. Hela Sverige bloggar om melodifestivalen så det tänker jag låta bli. Men: HEJA THE ARK!








Vi har pratat om att åka till England och se en av Manchester uniteds matcher på plats på Old Trafford.
Det hade varit riktigt kul så jag hoppas att det inte stannar på fantasistadiet utan verkligen blir av. Det finns ingen jag hellre skulle uppleva det med än min älskade papps =)










Idag har Haddock jobbat två veckor.. Tiden går!

3 kommentarer:

Kikki sa...

Du kan få komma hit o trampa på brödsmulor! (skulle behöva dammsuga o toka golven men känner ju inte för det)

Fian sa...

Jag hatar smulor!!
Får spunk på dem..

Ulf sa...

Kvinnor tittar på fotboll och vi män tittar på kungahusets yngsta dotter... åhhh :)