lördag 10 februari 2007

urk

Det är hårt att vakna sådär galet bakis.. Inte första timmen. Då är man hyfsat ok och kan dricka kaffe och röka nästan som vanligt. Fick tom i mig den kalla kebaben =)

Nej det är sen det börjar!

Man märker att det blir svårare och svårare att hålla upp huvudet och magen börjar protestera med ett malande illamående. Satt vid köksfläkten och rökte igår när det kom smygande. Jag märkte att jag nästan hade huvudet under armen och att ciggen smakade apa.. Lyckades släpa mig in till soffan och tänkte väl mest ligga där hela dagen och tycka hemskt synd om mig själv.

Trodde jag tills telefonen ringde..

storebror: Hej!

Jag: URRRKKK

SB: Vi ska handla och göra smörgåstårtor idag..

Jag: Åh nej! Jag dör!

SB: Jaha.. Ja jag hämtar dig om en halvtimme.

Jag: Jag klarar det inte!

SB: In i duschen! Vi ses om en stund..

Här snackar vi no mercy.. Och det var bara att ta sig samman och komma iväg.

Mitt i shoppingtraumat ringer vulgomarmor.. Hon har ont i revbenen! Jag frågar så klart vad hon har gjort och får svaret att hon har trillat inne på datanördens toalett. Jaha säger jag, var det därför det dånade och levde där inne?
Jag skulle ju in där och hittade marmor i mörkret mitt i en svår kamp med knappen på byxorna.. Det är inte lätt att knäppa byxor i mörker ibland.. Man kan trilla då.. Särskilt när man är jättesömnig!

Efter vår analys av våldsbenägna toaletter och spräckta revben så börjar hon babbla om politik och sånt. Det är elakt att göra det dagen efter så jag tänker inte ens tycka synd om henne för att toaletten slog henne.

Fast dagens bästa kom på kvällen när storebror och jag konstruerade smörgåstårtor uppe hos våra älskade föräldrar..
Lilla mor och jag upptäcker till vår förfäran att storebror inte har kalsonger under jeansen!

Mor utbrister "Men kalsonger måste du ju ha så det inte luktar piss i nilen i brallorna!"
Bror: "Du, jag är faktiskt renlig av mig"
Mor: " Näää du börjar bli gammal och då börjar det säkert droppa"

Brorsan såg genast trött och hopplös ut och jag är glad att min baksmälla hade gett med sig.. Det skrattet hade slutat olyckligt annars..

Idag ska vi fira broderns lilla dotter som fyllt ett år! Jag ska äta smörgåstårtorna med andakt...




Längtar tills jag får attackera Haddock...


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaaaa "särskilt när man är jättesömnig" Hahahahaaa "du börjar bli gammal och då börjar det säkert droppa" Hahahaaaa

Jag döööör!

Fian sa...

Jag dog! Hade inte baksmällan gett med sig så hade jag kräkts av skrattet!

Järnladyn sa...

Baksmällan blir värre med åren har jag märkt. Man klarar helt enkelt inte att festa lika hårt nu som när man var yngre... ;)

Anonym sa...

Den gör ont när revben brister
varför skulle annars marmor tveka? När hon ska hosta.

Anonym sa...

stackars marmor