fredag 30 mars 2007

Jag har blivit "mamma"!!!!



Idag kom den första av två väntade fölungar!

Den här lille hingsten låg i boxen i morse när chefen kom ut i stallet. Han är fullständigt bedårande och jag kan lova att jag for iväg till stallet snabbt när chefen ringde..
4 röda äpplen till nybivna hästmamman Marina och bakelser till oss för att fira inhandlades på vägen..
Givetvis har jag kelat den lille idag.. det är lika hjärtknipande varje gång man få se de små nyfödda liven =) Det kommer en till vilken dag som helst..

Klarade av min första ridlektion i kväll.. Det kändes hur bra som helst fast jag tror jag kommer ha rejäl träningsvärk i morgon.. Det är helt annorlunda mot den ridningen jag är van vid. Men så jäkla kul var det! En toppendag så här långt..



2 kommentarer:

Järnladyn sa...

Åh, helt bedårande! Vill också kela med honom...

Anonym sa...

Jag blir så sentimental att jag får en klump i halsen. Drömde om "min" häst i natt..