torsdag 29 mars 2007

Vårspring i benen och Flipendo.



Var i stallet en runda idag och kelade om mina bäbisar..
Det är härligt när hästarna får lek-fnatt och dundrar fram tillsammans i full fart i hagarna..
Tyvärr så blir bilderna inte så bra på långt håll men tittar ni noga så kan ni se en skock glada pållar med svansarna uppåt... Och i förgrunden två tjocka shettisrumpor *S*



Lite extra pussar och kel fick såklart min lille Flipendo.. Eller lille kanske inte är rätt uttryck att avända.. Förra sommaren var han så här liten och feg och alldeles bedårande =) Bäst att hålla sig nära mamma..


Nu har han vuxit till sig och är nästan högre än sin mamma. En väldigt busig och kelen drummel har han blivit =) Men vad annars när pappa är en stor, ståtlig nordsvensk.

En liten tjuvbetäckning är han och egentligen inte till någon nytta i ett travstall men han är galet fin och kommer att bli en stor, ståtlig kille så han ska få en framtid som min ridhäst är det tänkt.

Jag var med när han föddes och det är min son som har döpt honom till Flipendo.. Visst är han en snygging? ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Riktiga snyggingar! :)

Nu har engla somnat så snart börjar firandet! Ska bara ner i tvättstugan först.. ;)

Järnladyn sa...

Absolut! En riktig pudding, jättesöt. :)

Kikki sa...

En riktig goding!